Co nejvíce ovlivňuje nákupní rozhodnutí?

S rozvojem internetu se vyvíjí také chování uživatelů na internetu. Lidé jsou více vzdělanější v používání internetu, nové technologie umožňují aplikovat nové funkce a lidé si zvykají stále rychleji na vyšší standardy online nakupování. Pokud chcete být úspěšní se svým e-shopem, musíte se přizpůsobit trendům a nárokům vašich návštěvníků.

Následuje krátké zamyšlení, co může ovlivnit nákupní rozhodování uživatelů internetu:

  1. Určitě nejdůležitějším kritériem je cena. A to nejen samotná cena výrobku, ale celková cena nákupu, včetně všech poplatků a dopravy. Snažte se minimalizovat provozní náklady a ceny zboží porovnávejte zejména na zbozi.cz, což je bezesporu nejpoužívanější zbožový vyhledávač. V březnu 2010 jej podle statistik netmonitoru navštívilo 1 713 601 reálných uživatelů. Ti shlédli 88 274 015 stránek.
    Zbožové vyhledávače se stávají stále více populárnějšími zejména pro svoji přehlednost a jednoduchost. Uživatelé okamžitě vidí, které obchody prodávají zboží nejlevněji a současně i to, jak jsou tyto e-shopy hodnoceny provozovatelem. Z toho plyne, že byste neměli chybět se svým zbožím v žádném hlavním vyhledávači či porovnávači zboží.
  2. Důležitým kritériem pro nakupování online je pohodlnost takového nákupu a neomezená dostupnost služby. Jinými slovy, lidé chtějí ušetřit svůj čas, vyhnout se frontám v nákupních centrech, nakupovat, kdy mají čas a především jednoduše a přehledně vybírat zboží podle svých představ. Myslete tedy na své návštěvníky a maximálně jim zjednodušte nakupování. Umožněte snadné porovnání zboží, řazení podle různých kritérií, či filtrování podle různých parametrů či výrobců. Lidé očekávají maximální komfort. Lidé chtějí porovnávat a vybírat podle různých kritérií, což jim velmi usnadní jejich volbu a rozhodování.
  3. Velmi důležitým kritériem je také dostupnost nabízeného zboží. Nabízejte jen takové zboží, které máte skladem, či jej můžete dodat ve velmi krátkém časovém horizontu. S dodací lhůtou 14 dnů opravdu neuspějete.
  4. Velmi důležité jsou informace o daném výrobku. Detailní popis výrobku se velmi často omezuje jen na výpis funkcí a přehled technických parametrů. Lidé však velmi ocení komentáře k výrobkům, či jejich hodnocení uživateli i samotným provozovatelem eshopu.
    • Pro každý výrobek napište jedinečný popis, lišící se od stejných výrobků na desítkách jiných e-shopů.
    • Určitě se vaše konverze zvýší, přidáte-li ke každému výrobku vlastní hodnocení, názor či zkušenost s používáním tohoto výrobku.
    • Názory jiných jsou velme efektivním nákupním podnětem. Umožněte přidávat hodnocení, názory či komentáře k jednotlivým výrobkům.
    • Pomozte lidem v jejich rozhodování a nabídněte jim pomocnou ruku formou co nejvíce dostupných informací. Umožněte stažení manuálu k danému výrobku ve formě PDF dokumentu.


      Kliknutím na obrázky zobrazíte jejich plnou velikost

  5. Stále více se začíná internetový uživatel ohlížet i na značku webu, jeho pověst a známost. Lidé jsou stále více ochotni připlatit si za nákup u renomovaného prodejce.
    • Dbejte proto na svou dobrou pověst a snažte se o maximální publicitu, abyste se dostali do povědomí co nejširšího okruhu internetových uživatelů.
    • Nezapomínejte na stránku O nás, která může mnohé návštěvníky přesvědčit k nákupu ve vašem e-shopu.
    • Zásadně neskrývejte své kontakty. Působí to velmi nedůvěryhodně. Vždy uvádějte všechny možné a dostupné způsoby kontaktování. Ideálně uvádějte telefonní číslo na každé stránce webu, aby vás lidé mohli kdykoli kontaktovat se svými dotazy.
  6. Podívejte se na příklady některých úspěšných e-shopů:

1 komentář u Co nejvíce ovlivňuje nákupní rozhodnutí?

  1. Budík napsal:

    Cena je určitě důležitá, ale mnohem důležitější je pověst a známost obchodu (jak je již napsáno v bodě 5).
    Zejména u dražšího zboží uživatelé často raději zaplatí o něco vyšší cenu, když mají "jistotu", že zboží je opravdu skladem, mají blízko pobočku, reklamace jsou bez problémů atd. I některé z uvedených úspěšných obchodů na rovinu říkají, že se nesnaží být nejlevnější.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>