Články o použitelnosti

Tlačítka pro lepší konverzi

vydáno: 26. 7. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Tlačítka jsou na webu velmi důležitá, neboť pomáhají návštěvníkům na cestě k cíli. Tlačítka proto musejí být dostatečně výrazná s jasným popisem. Uživatel by neměl hledat v detailu produktu tlačítko Do Celý příspěvek

Komentáře (8)

Význam navigace na webu

vydáno: 17. 6. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Navigace je velmi důležitou součástí každého webu. Správně navržená navigace ihned napoví, co na webu najdete a usnadní jeho procházení a nalezení informací, které hledáte. Naopak špatně navržená navigace může Celý příspěvek

Jak využít chybovou stránku

vydáno: 26. 5. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Nebojte se chybové stránky. Naopak ji můžete velmi efektivně využít ve svůj prospěch. Podejte na ni vhodné informace a ukažte návštěvníkům, kam pokračovat a efektivita vaší 404ky se výrazně zlepší. Pamatujte, že i chyb Celý příspěvek

Komentáře (1)

Co nejvíce ovlivňuje nákupní rozhodnutí?

vydáno: 20. 4. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Máte-li vlastní e-shop či web na kterém nabízíte své služby, určitě jste mnohokrát přemýšleli, jak lidé nakupují. Proč na některých webech nakupují více, na jiných méně, Co ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí? Celý příspěvek

Komentáře (1)

Čitelnost textů na webu

vydáno: 15. 3. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Nejen textový obsah a kvalita sdělovaných informací, ale také čitelnost textu může ovlivnit konverzní schopnosti vašeho webu. Přečtěte si, nač si dát pozor a čeho se vyvarovat na svém webu. Celý příspěvek

Komentáře (1)

Jak můžete sledovat prvky stránek

vydáno: 26. 2. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Možná jste se již setkali s pojmem „heatmapa“ či „klikací mapa webu“. V obou případech jde o jeden systém, který měří počet kliknutí podle absolutní pozice na stránce. Můžete tak velmi přesně určit, kam lidé nejčastěji klikají, co je zajímá, co je úspě Celý příspěvek

Komentáře (2)

Jak vytvořit přehledný detail produktu

vydáno: 22. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Detail produktu je velmi důležitý. Je to vlastně „prodavač“, který představuje produkt a podává o něm vyčerpávající informace, které zajímají zákazníka. Přenesete-li to do reálného svě Celý příspěvek

Komentáře (2)

Efektivní nákupní košík

vydáno: 12. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Nákupní košík je velmi důležitým prvkem nákupního procesu na vašem e-shopu. Bez něj by totiž nakupování nebylo vůbec možné. Navíc to, jak nákupní košík vypadá, může ovlivnit konverzní poměr vašeho e-shopu. Najdou v něm uživatelé vše Celý příspěvek

Komentáře (1)

Sledujte efektivitu objednávkového procesu

vydáno: 5. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Dnes si ukážeme, jak sledovat efektivitu objednávkového procesu a jak zjistit jeho slabá místa. Doporučuji nasadit na Váš web Google Analytics, který nabízí množství skvělých funkcí a reportů pro sledování vašeho webu. Celý příspěvek

Nejdůležitější oblasti použitelnosti

vydáno: 4. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Použitelnost ovlivňuje zejména snadná ovladatelnost, přehledné rozložení stránek, čitelnost a srozumitelnost předávaných informací. Lidé musejí ihned poznat, kde jsou, Celý příspěvek

Komentáře (1)

První dojem je důležitý

vydáno: 3. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Po příchodu na váš web musejí návštěvníci okamžitě poznat, co web nabízí, čím se zabývá. K tomu slouží nejen grafický vzhled stránek, ale především rozložení stránek a jejich důležité prvky, které by se měli objevit v hlavičce každého webu. Lidé jsou při procházení internetových stránek zvyklí na určitá pravidla a očekávají že budou dodržena i na vašem webu. Celý příspěvek

Komentáře (1)

Objednávkový proces je základ

vydáno: 2. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Nenechávejte lidi odcházet během nákupního procesu. Podívejte se na základní pravidla, jak udělat objednávkový proces co nejpoužitelnější. Když už mají lidé zboží v košíku, znamená to, že jej chtějí nakoupit. A to stoj Celý příspěvek

Komentáře (2)

Nezapomínejte na informace o firmě

vydáno: 1. 1. 2010
autor: PoužitelnostWebu.cz

Na webu platí stejná pravidla jako v běžném životě. Jednáte-li z někým, pak se mu ze všeho nejdříve představíte a zpravidla se navzájem vyměníte navštívenky. Ihned tak vidíte, s kým máte tu čest. Stejně tak by to mělo fungovat i na internetu. Neskrývejte se, působí to nedůvěryhodně a přicházíte o spoustu zákazníků. Celý příspěvek

Zjednodušte své formuláře

vydáno:
autor: PoužitelnostWebu.cz

Formuláře a objednávkový proces jsou stěžejními body každého komerčního webu, kdy je hlavním cílem odeslání poptávkového či kontaktního formuláře anebo objednání zboží či služby. A právě v tomto kroku končí často velké procento návštěvníků webu. Podívejme se na nejčastější příčiny: Nepřehledné formuláře, … Celý příspěvek

Komentáře (1)

Co je použitelnost www

vydáno:
autor: PoužitelnostWebu.cz

Při brouzdání na internetu přijdete na různé stránky. Některé se Vám líbí již na první pohled některé ne. Není to jen věc designu. Důležité je i to, jak jsou jednotlivé weby přehledné, jakým způsobem jsou podávány sdělované informace i to, … Celý příspěvek